top of page

Durex

Kansainvälinen kondomivalmistaja

Tehokkaan mediapitchauksen avulla Durexin pohjoismainen, turvallista seksiä edistävä “Give a fuck” -kampanja sai laajaa ansaittua näkyvyyttä suomalaisessa mediassa.

ikoni

TAVOITE
Lanseerata Durexin pohjoismainen ”Give a Fuck” -kampanja Suomessa ja saada kampanjan pääviestit läpi suomalaisessa mediassa. Pääviestit koskivat turvallista seksiä sekä kondomin käyttöä.

HAASTE
Kampanjan keulakuva laulaja Zara Larsson ei ollut Suomessa tarpeeksi tunnettu, jotta hänen kauttaan olisi ollut mahdollista saavuttaa medianäkyvyyttä. Miten saada tärkeälle kampanjalle näkyvyyttä mediassa uutiskynnyksen ylittävän uutisen puuttuessa?

RATKAISU
Toteutimme viestinnällisiä toimenpiteitä pohjautuen suomalaisia kiinnostavaan näkökulmaan, joka perustui Durexin pohjoismaiseen tutkimukseen – ”Suomalaiset harrastavat enemmän seksiä kuin ruotsalaiset”. Aiheesta julkaistiin tiedote ja juttu pitchattiin valituille toimittajille. Uusi näkökulma kiinnosti mediaa huomattavasti enemmän kuin alkuperäinen uutinen ja kampanja sai laajaa näkyvyyttä Suomessa.

TULOKSET

6

Mediaosumaa

4 300 000

Tavoittavuus

Norra_Nora_1_edited.jpg

KYSY LISÄTIETOJA:

Anneli Doepel

bottom of page