Durex
Kansainvälinen kondomivalmistaja
Tehokkaan mediapitchauksen avulla Durexin pohjoismainen, turvallista seksiä edistävä “Give a fuck” -kampanja sai laajaa ansaittua näkyvyyttä suomalaisessa mediassa.
TAVOITE
Lanseerata Durexin pohjoismainen ”Give a Fuck” -kampanja Suomessa ja saada kampanjan pääviestit läpi suomalaisessa mediassa. Pääviestit koskivat turvallista seksiä sekä kondomin käyttöä.
HAASTE
Kampanjan keulakuva laulaja Zara Larsson ei ollut Suomessa tarpeeksi tunnettu, jotta hänen kauttaan olisi ollut mahdollista saavuttaa medianäkyvyyttä. Miten saada tärkeälle kampanjalle näkyvyyttä mediassa uutiskynnyksen ylittävän uutisen puuttuessa?
RATKAISU
Toteutimme viestinnällisiä toimenpiteitä pohjautuen suomalaisia kiinnostavaan näkökulmaan, joka perustui Durexin pohjoismaiseen tutkimukseen – ”Suomalaiset harrastavat enemmän seksiä kuin ruotsalaiset”. Aiheesta julkaistiin tiedote ja juttu pitchattiin valituille toimittajille. Uusi näkökulma kiinnosti mediaa huomattavasti enemmän kuin alkuperäinen uutinen ja kampanja sai laajaa näkyvyyttä Suomessa.
TULOKSET
6
Mediaosumaa
4 300 000
Tavoittavuus
KYSY LISÄTIETOJA:
Anneli Doepel
anneli.doepel@norracomms.fi
+358 45 325 0470