Kuka pelkää vastuullisuusviestintää? – Moni yritys arastelee aloittamista turhaan
Vastuullisuusviestintää saatetaan edelleen arastella, vaikka se on tärkeää. Jos yritys on aito ja rehellinen, pelko on turhaa.
Vastuullisuudesta viestiminen on tärkeää yrityksen maineen, asiakkaiden, työntekijöiden ja sidosryhmien sitoutumisen, kilpailuedun ja liiketoiminnan kestävyyden kannalta. Vastuullisuusviestintä ei ole kertaluonteinen ponnistus vaan jatkuva prosessi, joka vaatii suunnitelmallisuutta, oikea-aikaisuutta sekä rohkeutta. Vastuullisuuden toteutuminen liiketoiminnassa lähtee yrityksestä sisältä: mihin me voimme yhteisönä vaikuttaa?
Vastuullisuusviestinnän palveluitamme ovat muun muassa:
Vastuullisuuden pääviestien hahmottaminen
Vastuullisuusviestinnän suunnittelu
Yrityksen sisäiset sekä ulkoiset vastuullisuusviestinnän kokonaisuudet
Sisällöntuotanto vastuullisuuden teemoista
Sparraukset ja koulutukset, esim. inklusiivisuus
ja monimuotoisuus yrityksen viestinnässä