top of page

Haun tulokset

31 kohdetta löytyi haulle ””

  • Referenssit | Norra Communications Oy

    REFERENSSIT Tässä joitakin asiakkaitamme, joiden kanssa meillä on ilo tehdä töitä ja kertoa siitä maailmalle. Näiden onnistumistarinoiden lisäksi tiimillämme on kokemusta viestinnästä myös mm. lääketeollisuuden, terveyden ja hyvinvoinnin sekä teknologian aloilta. Kriisiviestintä PR ja mediaviestintä Sisäinen viestintä Sisällöntuotanto Vastuullisuusviestintä Viestinnän koulutukset Viestintästrategia Asuyama Suunnitelmallinen mediaviestintä nosti pienen, nyt vastuullisuudestaan tunnetun, beachwear-brändin suomalaisten tietoisuuteen. Lue lisää BalticSea2020 Mediaviestinnän vauhdittama julkinen keskustelu Itämeren huolestuttavasta tilasta ja turskakannan heikentymisestä herättivät päättäjät ja kansalaiset. Lue lisää Durex Turvallista seksiä edistävälle kampanjalle laajaa medianäkyvyyttä Suomessa. Lue lisää Emmace Selkeä ja hakukoneoptimoitu verkkosivusisältö tukee lääkealan tutkimuspalveluyrityksen myyntiprosessia. Lue lisää Hallituspartnerit Helsinki – Board Professionals Helsinki ry Sukupuolten välinen epätasa-arvo pörssiyritysten johtoryhmissä nostettiin suuren yleisön puheenaiheeksi. Lue lisää InnoGreen Valtakunnallista näkyvyyttä tarkkaan kohdennettujen juttuvinkkien avulla. Lue lisää InnoGreen (2020) Onnistunut ja osallistava työyhteisöviestintä yrityksen strategian toteutumisen tukena. Lue lisää InnoGreen (2023) Vastuullisuusviestintään selkeyttä käsikirjalla sekä suunnitelmalla. Lue lisää Kavli Monikanavaisen viestinnän avulla laajempaa näkyvyyttä uutuustuotteille sekä kattavalle tuotevalikoimalle. Lue lisää Kekkilä Vastuullisuusviestinnän kirkastamista valmennuksen avulla. Lue lisää Kekkilä ja Hasselfors Garden Suunnitelmallisella viestinnällä sekä media- ja vaikuttajasuhteilla tunnettuutta Suomessa ja Ruotsissa. Lue lisää Olo-apteekki Sitouttava ja ajankohtainen sisältö uuden apteekkiketjun lanseerauksessa vahvisti paikan vakiintuneiden toimijoiden joukossa. Lue lisää Planti Pitkäjänteinen viestintä siivitti Plantin uutuustuotteiden ja brändin tavoittavuuden tähtitieteellisiin lukemiin. Lue lisää Suora Broadcast Työyhteisöviestinnän suunnittelu osana laajempaa brändin päivitystä. Lue lisää Työyhteisö kriisin jälkeen Työyhteisö kriisin jälkeen – Sisäisen viestinnän kehittäminen yksisuuntaisesta tiedottamisesta dialogiksi. Lue lisää Vieser Sosiaalisen median strategisella hyödyntämisellä enemmän näkyvyyttä ja tunnettuutta Suomessa. Lue lisää

  • Työyhteisö kriisin jälkeen – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Työyhteisö kriisin jälkeen Työyhteisö kriisin jälkeen Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Haastavien aikojen jälkeen työkulttuurissa ja viestinnässä oli parannettavaa. Sisäistä viestintää sekä johdon ja henkilöstön välistä dialogia kehitettiin muun muassa henkilöstökyselyiden, esihenkilöiden koulutusten ja uuden viestintäkanavan avulla. Sisäisiä kanavia ja viestejä selkeytettiin ja henkilöstöä kannustettiin tuomaan oma ääni kuuluviin. Kriisiviestintä Sisäinen viestintä Viestinnän koulutukset TAVOITE Haastavat ajat olivat koetelleet työyhteisöä. Oli aika nousta tuhkasta ja kehittää sisäistä viestintää, jotta yhteishenki ja kulttuuri saataisiin rakennettua uudelleen. HAASTE Yrityksessä viestittiin paljon, mutta osa viesteistä ei tavoittanut riittävän nopeasti joko johtoa tai henkilöstöä. Lisäksi henkilöstö kaipasi enemmän vuoropuhelua. Kuinka luoda dialogia, kun työntekijät tekevät vuorotöitä hyvin eri aikoihin? Miten kohdata työntekijä, kun jokaista ei pystytä kohtaamaan kasvotusten? RATKAISU Haimme sisäisen viestinnän kehitystyöhön suuntaviivat henkilöstökyselyn ja muun palautteen pohjalta. Totesimme yhdessä asiakkaan kanssa, että viestien lisääminen ei ratkaise haastetta, vaan dialogiin tarvitaan uusi viestinnän alusta. Myös olemassa olevat kanavat kaipasivat selkeytystä. Esihenkilöitä koulutettiin lisää siitä, miten viestiä ja kohdata tiimi. Koko henkilöstölle rummutettiin käytössä olevista sisäisen viestinnän kanavista ja heitä kannustettiin tuomaan oma ääni kuuluviin sekä osallistumaan itselle merkityksellisiin keskusteluihin kollegoiden kanssa. TULOKSET Sinnikäs toisto alkoi tuottaa tulosta, kun uusi dialogiin tarkoitettu kanava hiljalleen vakiintui. Henkilöstö on antanut siitä runsaasti positiivista palautetta. Työyhteisö koetaan nyt yhtenäisemmäksi, ja viestintä on muuttunut yksisuuntaisesta tiedottamisesta vuoropuheluksi. Tyytyväisyyttä viestintään mitataan osana työtyytyväisyyskyselyä. Uusimman kyselyn perusteella henkilöstö on kokenut viestinnän selkeämmäksi ja palautteenannon helpommaksi kuin ennen. ​ ​ ​ ​ ​ ​ KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Vieser – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Vieser Suomalainen lattiakaivojen ja modernien designkaivonkansien valmistaja. Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Olemme tehneet Vieserin kanssa yhteistyötä somen ja PR:n parissa vuodesta 2020 lähtien. Laadimme vuosittain sosiaalisen median sisältösuunnitelman, jonka pohjalta tuotamme sisältöjä Vieserin somekanaviin. Vastaamme myös Vieserin sosiaalisen median mainonnasta. Lisäksi olemme tukena Vieserin PR-toimenpiteissä kuten tiedottamisessa ja median kontaktoinnissa. Viestintästrategia Sisällöntuotanto PR ja mediaviestintä TAVOITE Kasvattaa Vieserin ja heidän designlattiakaivojensa tunnettuutta sisustusalan ammattilaisten ja kuluttajien keskuudessa. HAASTE Miten tehdä arjen välttämättömyydestä houkuttelevaa ja inspiroivaa sisältöä? Kuinka viestiä yhtenäisesti eri kanavissa huomioiden Suomen, Ruotsin, Norjan ja Viron markkinaerot? RATKAISU Yhteistyön aloitettiin työpajalla, jossa luotiin sosiaalisen median strategia sekä ensimmäinen sisältösuunnitelma. Suunnitelmaa päivitetään vuosittain Vieserin viestinnän tavoitteiden mukaisesti. Tuotamme kuukausittain sisältöjä Vieserin somekanaviin, tuemme kanavien hallinnoinnissa sekä vastaamme somemainonnasta. Monikanavainen somenäkyvyys on tukenut myyntiä sekä parantanut tunnettuutta ammattilaisyleisössä merkittävästi. TULOKSET 2021 4 000 000 Somen kokonaistavoittavuus 9 Mediaosumaa 500 000 Mediaosumien kokonaistavoittavuus KYSY LISÄTIETOJA: Nora Tåg nora.tag@norracomms.fi

  • BalticSea2020 – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    BalticSea2020 Ruotsalainen säätiö hyvinvoivan Itämeren puolesta – nyt työtä jatkaa BalticWaters2030-säätiö Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Nostimme mielipidekirjoitusten avulla julkiseen keskusteluun Itämeren turskakannan heikentymiseen liittyviä ongelmia. Lisäksi saatoimme BalticSea2020-edustajat yhteen tärkeimpien sidosryhmien ja päättäjien kanssa Suomessa edistääksemme päätöksiä turskakannan elvyttämiseksi. Viestintästrategia PR ja mediaviestintä TAVOITE BalticSea2020-säätiö halusi lisätä suomalaisten päättäjien ja kansalaisten tietoisuutta turskan heikentyneestä tilasta Itämerellä ja sen merkityksestä koko alueen ekosysteemin hyvinvoinnille. HAASTE Turskan heikko tilanne Itämerellä ei ollut noussut Suomessa julkisen keskustelun aiheeksi samoin kuten Ruotsissa. BalticSea2020 oli ruotsalainen organisaatio, jolla ei ollut suomenkielistä materiaalia tai suomalaisia verkostoja, joiden avulla ajaa asiaa Suomessa. RATKAISU Saadaksemme aiheelle huomiota tarjosimme medialle tietoa ja mielipidekirjoituksia Itämeren tilasta. Lisäksi saatoimme BalticSea2020-edustajat yhteen Suomen päättäjien, virkamiesten ja paikallisten toimijoiden kanssa. Tärkeä yhteistyömme Itämeren puolesta jatkuu BalticWaters2030 -säätiön kanssa. TULOKSET Työmme vaikutus näkyi EU-tasolla, kun päätettiin tärkeistä toimenpiteistä turskakannan elvyttämiseksi, kuten turskan kalastuskiintiön pienentämisestä ja turskan kalastamisen kieltämisestä kutemisaikana. 6 Mielipidekirjoitusta suomalaisissa medioissa 4 300 000 Tavoittavuus ​ ​ KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Durex – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Durex Kansainvälinen kondomivalmistaja Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Tehokkaan mediapitchauksen avulla Durexin pohjoismainen, turvallista seksiä edistävä “Give a fuck” -kampanja sai laajaa ansaittua näkyvyyttä suomalaisessa mediassa. PR ja mediaviestintä TAVOITE Lanseerata Durexin pohjoismainen ”Give a Fuck” -kampanja Suomessa ja saada kampanjan pääviestit läpi suomalaisessa mediassa. Pääviestit koskivat turvallista seksiä sekä kondomin käyttöä. HAASTE Kampanjan keulakuva laulaja Zara Larsson ei ollut Suomessa tarpeeksi tunnettu, jotta hänen kauttaan olisi ollut mahdollista saavuttaa medianäkyvyyttä. Miten saada tärkeälle kampanjalle näkyvyyttä mediassa uutiskynnyksen ylittävän uutisen puuttuessa? RATKAISU Toteutimme viestinnällisiä toimenpiteitä pohjautuen suomalaisia kiinnostavaan näkökulmaan, joka perustui Durexin pohjoismaiseen tutkimukseen – ”Suomalaiset harrastavat enemmän seksiä kuin ruotsalaiset”. Aiheesta julkaistiin tiedote ja juttu pitchattiin valituille toimittajille. Uusi näkökulma kiinnosti mediaa huomattavasti enemmän kuin alkuperäinen uutinen ja kampanja sai laajaa näkyvyyttä Suomessa. TULOKSET 6 Mediaosumaa 4 300 000 Tavoittavuus ​ ​ KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Viestinnän koulutukset | Norra Communications Oy

    VIESTINNÄN KOULUTUKSET Nuori tai vanha koira, aina voi oppia uusia temppuja Vuorovaikutus-, esiintymis- ja tiimityöskentelytaidot voidaan vielä nykyisin nähdä kilpailuetuna, mutta tulevaisuudessa ne ovat jo työelämän itsestäänselvyyksiä. Autamme kehittämään työntekijöiden sekä yritysjohdon viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä kasvotusten että etänä. Valmennamme asiantuntijoita ja esihenkilöitä omien vahvuuksien tunnistamisessa ja hyödyntämisessä henkilökohtaisten ja organisaation tavoitteiden saavuttamisessa.. Valmennus- ja koulutuspalveluitamme ovat muun muassa: ​​ Mediavalmennus Esiintymisvalmennus Kriisiviestintäkoulutus Työyhteisöviestinnän valmennus Tiimityöskentelyvalmennus Viestintävalmennus johtajille ja esihenkilöille Business Coaching

  • PR ja mediaviestintä | Norra Communications Oy

    PR JA MEDIAVIESTINTÄ Uskottavuutta ja näkyvyyttä asiallesi, tarinallesi ja yrityksellesi Autamme nostamaan asiakkaitamme maailmankartalle sekä saamme median kiinnostumaan ajankohtaisista tarinoista. Tavoitat kanssamme oikean yleisön, oikeaan aikaan ja oikealla viestillä. Ansaitun medianäkyvyyden avulla kasvatat yrityksesi ja brändisi tunnettuutta sekä rakennat uskottavuutta. Hyvin rakennetut mediasuhteet mahdollistavat osallistumisen ajankohtaiseen keskusteluun ja nostavat brändisi liiketoiminnan kannalta oleellisten sidosryhmien tietoisuuteen. PR- ja mediaviestintäpalveluitamme ovat muun muassa: PR- ja viestintäkampanjoiden suunnittelu ja toteuttaminen Medialähdöt eli juttuvinkit, lehdistötiedotteet ja pitchaus Mediasuhteet Vaikuttajayhteistyöt Media- ja vaikuttajatilaisuudet Sidosryhmäkartoitukset Mediakoulutukset REFERENSSIT Lue lisää Kekkilän ja HFG:n PR:stä Kekkilä ja Hasselfors Garden Suunnitelmallisella viestinnällä sekä media- ja vaikuttajasuhteilla tunnettuutta Suomessa ja Ruotsissa. Lue lisää Plantin mediasuhteista Planti Pitkäjänteinen viestintä siivitti Plantin uutuustuotteiden ja brändin tavoittavuuden tähtitieteellisiin lukemiin. Lue lisää BS2020:n vaikuttamisesta Baltic Sea 2020 Mediaviestinnän vauhdittama julkinen keskustelu Itämeren huolestuttavasta tilasta ja turskakannan heikentymisestä herättivät päättäjät ja kansalaiset. Katso kaikki referenssit tästä

  • Kekkilä – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Kekkilä Kuluttajille ja ammattilaisille entistä parempia tuotteita puutarhanhoitoon ja kasvien kasvattamiseen. Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Kekkilän vastuullisuusviestinnän sanomaa kirkastettiin valmennuksen avulla. Samalla syntyi kiteytys “Pidetään huolta maasta, meistä ja tulevasta”, jota Kekkilä käyttää monipuolisesti viestinnässään. Vastuullisuusviestintä Viestinnän koulutukset TAVOITE Teemoittaa ja sanoittaa Kekkilän monipuolista vastuullisuustyötä sekä löytää kokonaisuutta kuvastava kiteytys. HAASTE Kekkilän vastuullisuustyö pohjautuu emoyhtiön, Kekkilä-BWB:n, tavoitteisiin. Vaikka BWB:llä olikin hyvät ja selkeät materiaalit, niitä ei oltu suunnattu kuluttajille. RATKAISU Valmennustapaamisissa kävimme läpi Kekkilän vastuullisuustyötä ja sen ajureita. TULOKSET Valmennuskeskusteluiden kautta selkeytyi, mikä kaikkia toimenpiteitä yhdistää, kuinka ne linkittyvät Kekkilän arvoihin ja millaista muutosta niillä isossa kuvassa halutaan saada aikaan. Valmennuksen avulla syntyi myös kiteytys: “Pidetään huolta maasta, meistä ja tulevasta”, joka yhdistyi lopulta Kekkilän arvolupaukseen. ​ ​ ​ ​ ​ ​ KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Viestintäpalvelut | Norra Communications Oy

    PALVELUT Uskomme, että parempi viestintä johtaa parempaan liiketoimintaan. ​ Taloudellinen menestys, yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja onnellisempi työelämä vaativat onnistuakseen näkemyksellistä viestintää. ​ Toimimme niin suomalaisten, pohjoismaisten kuin globaalienkin yritysten viestinnän neuvonantajina suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Koska yritykset ja viestinnän tarpeet ovat keskenään erilaisia, räätälöimme palvelumme asiakaskohtaisesti. Vahvuuksiamme ovat monipuolisuus ja kyky löytää viestinnän parhaat mahdollisuudet kullekin asiakkaalle kussakin tilanteessa. Tiimillämme on kokemusta muun muassa seuraavien toimialojen viestinnästä: terveys ja hyvinvointi lääketeollisuus IT ja teknologia design viherala matkailu- ja ravintola-ala elintarvikeala yhteiskunnallisesta vaikuttaminen ​ Meille on kunnia-asia seistä asiakkaidemme rinnalla ja kasvaa yhdessä, siksi emme työskentele kilpailevien brändien kanssa. Lue lisää palveluistamme: PALVELUT PR ja mediaviestintä Viestintästrategia Kriisiviestintä Viestinnän koulutukset Sisäinen viestintä Sisällöntuotanto

  • Kekkilä ja Hasselfors Garden – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Kekkilä ja Hasselfors Garden Kuluttajille ja ammattilaisille entistä parempia tuotteita puutarhanhoitoon ja kasvien kasvattamiseen Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet Kekkilän sekä Hasselfors Gardenin viestintää vuodesta 2020. Kehitämme vuosittain viestintäsuunnitelmat Suomen ja Ruotsin markkinoille tukemaan kunkin maan liiketoiminnan tavoitteita. Tiedotamme, hoidamme media- ja vaikuttajasuhteita, sparraamme viestinnän strategisissa linjauksissa ja tuemme kriisiviestinnässä. Viestintästrategia PR ja mediaviestintä Viestinnän koulutukset TAVOITE Vuoden 2022 tavoitteenamme oli kasvattaa Kekkilän ja Hasselfors Gardenin brändien tunnettuutta ja vahvistaa niiden asiantuntijaroolia puutarha-alalla Suomessa ja Ruotsissa. Tärkeimpänä tavoitteena oli ylläpitää vahvoja media- ja vaikuttajasuhteita Suomessa ja rakentaa vastaavat suhteet mediaan ja vaikuttajiin myös Ruotsissa. Näin pyrimme saavuttamaan mahdollisimman paljon ansaittua näkyvyyttä molemmissa maissa. RATKAISU Suunnittelemme vuosittain Kekkilän ja Hasselfors Gardenin viestinnän toimenpiteet tukemaan molempien maiden liiketoiminnan tavoitteita. Tuoreet uutiskulmat markkinoiden trendien perusteella ja harkittu toimittajien kontaktointi ovat varmistaneet laajan näkyvyyden sekä Suomessa että Ruotsissa läpi vuoden. Olemme vahvistaneet Kekkilän ja Hasselfors Gardenin puutarha-alan asiantuntijaroolia systemaattisesti asiantuntijahaastatteluiden kautta mediassa. Lisäksi olemme suunnitelleet ja järjestäneet PR-lähetyksiä sosiaalisen median vaikuttajille, joiden avulla Kekkilän ja Hasselfors Gardenin tuotteet ovat saaneet laajaa näkyvyyttä myös sosiaalisessa mediassa. TULOKSET SUOMESSA JA RUOTSISSA 67 Mediaosumaa 22 Vaikuttajaosumaa 48 993 000 Tavoittavuus KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Asuyama – viestinnän referenssi | Norra Communications Oy

    Asuyama Suomalainen beachwear-brändi, jonka tuotteissa käytetään vain kierrätettyä materiaalia Viestintästrategia PR ja mediasuhteet Sisällöntuotanto Tuimme Asuyamaa uusien mallistojen lanseerausviestinnässä. Kasvatimme brändin tunnettuutta säännöllisellä ja suunnitelmallisella tiedottamisella sekä räätälöityjen mediapitchausten kautta. PR ja mediaviestintä TAVOITE Nostaa Asuyaman brändin tunnettuutta kohderyhmien keskuudessa, kertoa brändin vastuullisuudesta ja toteuttaa lanseerausviestintää uusille mallistoille. HAASTE Asuyama on pieni brändi, ja alalla on monta isoa kilpailijaa, joilla on enemmän resursseja markkinointiin ja viestintään. Miten saada laajaa näkyvyyttä pienelle yritykselle ja brändille, kun palstatilasta käydään kovaa kilpailua? RATKAISU Teimme säännöllistä ja suunnitelmallista pitchausta medialle räätälöidyillä näkökulmilla. Ensimmäisen vuoden aikana painotettiin suomalaisuutta näkökulmalla ”Suomalainen bikinibrändi maailmalla” sekä pitchattiin Asuyaman perustajan tarinaa medialle. Seuraavaksi nostettiin vastuullisuusnäkökulmaa ja kerrottiin mielenkiintoista tarinaa muoviroskan hyödyntämisestä uimapukujen valmistuksessa. TULOKSET 2018-2019 9 Mediaosumaa (ml. Ilta-Sanomat, MTV3) 21 425 000 Tavoittavuus ​ ​ KYSY LISÄTIETOJA: Anneli Doepel anneli.doepel@norracomms.fi +358 45 325 0470

  • Viestintätoimisto | Norra Communications Oy

    Koti Norra Comms on viestintätoimisto, joka suunnittelee sekä toteuttaa ihmislähtöistä ja tuloksellista viestintää kaikissa Pohjoismaissa. OTA YHTEYTTÄ FILOSOFIAMME Viestintä kuuluu liiketoiminnan ytimeen. Kun viestintä pohjautuu yrityksen strategian sekä toimintaympäristön ymmärtämiseen, sillä saadaan tuloksia aikaan. ​ Suunnittelemme ja toteutamme näkemyksellistä ja ihmislähtöistä viestintää, joka tekee yrityksestä kilpailukykyisemmän ja sen työntekijöistä onnellisempia. ​ Parempi viestintä johtaa parempaan liiketoimintaan.​ Lue lisää meistä ja arvoistamme PALVELUT PR ja mediaviestintä Viestintästrategia Kriisiviestintä Viestinnän koulutukset Sisäinen viestintä Vastuullisuusviestintä Sisällöntuotanto Lue lisää palveluistamme UUSIMMAT BLOGIT Sisäinen viestintä: pullonkauloja vai soljuvaa tietovirtaa? Kuka pelkää vastuullisuusviestintää? – Moni yritys arastelee aloittamista turhaan OTA YHTEYTTÄ Asiantuntijamme Norra Communications Oy Revontulenpuisto 2 C 02100 Espoo, Finland ​ Sähköposti hello@norracomms.fi ​ Kun otat yhteyttä lomakkeella, viestisi lähetetään osoitteeseen hello@norracomms.fi Lähetä Kiitos viestistäsi!

bottom of page